
Aktuelt
Her i Advicia ønsker vi å vise deg hva vi jobber med, hvordan vi jobber og siste nytt fra oss, for at du skal få et innblikk i vår hverdag. Her ser du alle våre tidligere innlegg og forhåpentligvis finner du noe interessant lesestoff
Desktop research
Det er kanskje et litt «forslitt» begrep, men vi mener at «desktop research» absolutt kan gi et godt grunnlag for å finne relevant innsikt og være et strategisk verktøy for markedsføring
Hver Kunde Teller
For å øke kundetilfredsheten og styrke kundeforholdene, trenger du dyp innsikt i hva kundene dine virkelig mener.
Ikke ta en Nokia, Kodak eller BlackBerry
Test din idé eller ditt konsept mot den aktuelle målgruppen i en tidlig fase. Folks interesser og søk etter bedre løsninger for å dekke sine behov er i stadig endring,
Engasjement smitter, men det gjør også apati
Når noen spør hva som er virksomhetens viktigste ressurs, er svaret som regel«menneskene som jobber der».Men hvordan sikrer vi at våre medarbeidere er engasjerte og motiverte?
Dybdeintervjuer
Dybdeintervjuer er en kvalitativ metode for å innhente informasjon og innsikt basert på mer detaljerte samtaler med aktuelle personer i en målgruppe
Hvor er Gordon Ramsay når du trenger han?
I en tid der lederskapets kvalitet direkte påvirker en organisasjons suksess og arbeidsmiljø, tilbyr Advicia en grundig og vitenskapelig basert 360 lederevaluering
Forfremmet til det høyeste nivået av inkompetanse
Dette prinsippet, som ikke er et av våre egne funn, stammer fra forskeren Laurence Peter. Det hevder at en person som blir forfremmet til en stilling basert på prestasjonene i sin nåværende stilling
Løft dine ledere med 360 evaluering
I en tid der lederskapets kvalitet direkte påvirker en organisasjons suksess og arbeidsmiljø, tilbyr Advicia en grundig og vitenskapelig basert 360 lederevaluering
Bak kulissene: Hvordan vi avdekket hva yngre kunder virkelig vil ha
Nylig ble vi kontaktet av en kjent aktør i detaljhandelen. De er dyktige i markedsføring og evaluerer regelmessig sine tiltak. Likevel følte de seg usikre på merkevarens faktiske posisjon
Ta tempen på din kundebase
Stadig flere bedrifter har kundedatabaser knyttet til sin virksomhet. Mange har også etablert kundeprogrammer og har rutiner rundt målgruppeinndeling og kommunikasjon til
Segmentering
Oppdag kraften i segmentering! Velkommen til vår verden av segmentering – en spennende og effektiv strategi for å forstå dine
Tips og triks for å lykkes med undersøkelser
Tips og triks for å lykkes med undersøkelser Det er ikke like enkelt å vite hvordan man kan lykkes med
Intervju med Andrea
Hils på Andrea – vår markedsanalytiker Andrea har utdanning innenfor markedsføring og merkevareledelse med fordypning i digital markedsføring. Hos oss jobber
Sopra Steria
Internkommunikasjonsundersøkelse med Sopra Steria For å kartlegge medarbeideres tilfredshet med den interne kommunikasjonen i selskapet, valgte Sopra Steria Advicia som
Kundetilfredshet og nullpunktmålinger
Hvorfor gjennomføre både kundetilfredshetsmåling og nullpunktsmåling? Virksomheter har som formål at de skal tilfredsstille kundenes ulike behov. Kunder har gjerne
BDO velger Advicia
Våren 2021 gjennomførte Advicia lederevaluering for BDO for å kartlegge hvordan medarbeiderne oppfattet lederskapet til sin nærmeste leder. Dette for
Et velsmakende lojalitetsprogram
Et velsmakende lojalitetsprogram Mens de fleste forbrukerlojalitets-ordninger baserer seg på å tjene opp poeng trinnvis, er hurtigmat-giganten KFC sitt nye
Nyhetsbrev
Endelig er dagen her, årets handledag, Black Friday. Mange forbrukere velger denne dagen å holde seg unna kaotiske butikker
Employer Branding
Hvorfor er employer branding så viktig? Rekruttering av nye ansatte er en kostbar prosess, det samme er det å miste
Dybdeintervju
En liten innføring i dybdeintervjuer. Dybdeintervjuer er en kvalitativ datainnsamlingsmetode. Intervjuene går ut på å intervjue én person om gangen.
Konsepttest
Hvorfor gjennomføre en konsepttest? En konsepttest tester hvordan en idé til et produkt eller tjeneste hadde blitt mottatt i markedet
Lederevaluering
Hva er en lederevaluering? Som navnet tilsier, er lederevaluering en evaluering av ledere i bedriften. Denne type evaluering går ut
Skaper belønninger lojalitet?
Skaper belønninger virkelig lojalitet? Vi forstår at lojalitet er utrolig viktig og mener derfor det er viktig å belønne lojalitet
Driverundersøkelse
Hvorfor skal man gjennomføre en driverundersøkelse? Er det lenge siden dere sjekket hva som er viktig for kundene deres? Kanskje
Vår prosjektleder - Julie
Bli bedre kjent med vår prosjektleder Julie er vår prosjektleder og har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra NMBU
Intervju med vår strategiske rådgiver og planner
Anders deler råd og tips om markedsføring. Anders har jobbet i Advicia i snart 2 år. Han er utdannet siviløkonom
Webinar om lederevaluering
Advicia holdt webinar om lederevaluering med Øyvind L. Marthinsen, professor i organisasjonspsykologi ved Handelshøyskolen BI og Allan Andreassen, byråleder i
Åpningsrater: Bikini-mysteriet!
Litt av en tittel, ikke sant? Og kanskje litt på kanten med tanke på årstiden. Men la oss tenke på hva en bikini faktisk gjør
Trender innenfor lojalitet i 2023 forutsett av AI
Trender innenfor lojaliet i 2023 forutsett av AI 2023 ligger an til å bli et stort år for lojalitetsprogrammer og
Jobbengasjement
Hva påvirker jobbengasjement? Gjør du alt du kan for å sørge for at dine ansatte er engasjerte og får utnyttet
Intervju med vår statistikkekspert
Allans tips og råd til ulike undersøkelser Allan har bred erfaring innenfor kunde- og organisasjonsutvikling og har jobbet med markedsanalyser
Kundeklubb
Fordeler med kundeklubb. Å ha en solid kundeklubb gir mange fordeler. De mest åpenbare er at det gir bedrifter mulighet
Nullpunktundersøkelse om fremtidens kontorlokaler
Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av boliger og næringsbygg
Har dere noen Jahn Teigen-ledere i virksomheten?
Vi ser ganske ofte noe spennende når vi gjennomfører lederevalueringer: hvordan ledere ser på seg selv versus hvordan medarbeiderne ser på dem.
Å være generisk er enkelt – å skille seg ut er litt vanskeligere
Du har kanskje tenkt det selv noen ganger. Når man skal lage en markedsstrategi eller en markedsplan så skulle du gjerne hatt mer konkret kunnskap om hvem som egentlig
Upward feedback – Lederevalueringens effektive «lillebror»
I et stadig skiftende arbeidsmiljø er det avgjørende at HR-ledere benytter seg av effektive verktøy for å evaluere og forbedre ledelsespraksiser
Medlemsfordeler: trygghet eller bonus?
For en tid tilbake undersøkte vi hva brukere av medlemsbaserte betalingskort (kort fra Amex, Mastercard, Eurocard og Diners), var mest opptatt av å ha som en del av sitt kortmedlemskap
Var det Burgundy Red eller kan det ha vært Lemon Chiffon som var riktig farge?
Har du noen gang stått og lurt på om det var Burgundy Red eller kanskje Lemon Chiffon som var den perfekte fargen du brukte sist?
Jobbanalyse – En standardisert måte å kartlegge arbeidsbelastningen på
Enkelte ganger så trenger man å gi den enkelte medarbeider i en virksomhet en dypere forståelse av de unike kravene som ulike jobber stiller til den enkelte