Var det Burgundy Red eller kan det ha vært Lemon Chiffon som var riktig farge?

Har du noen gang stått og lurt på om det var Burgundy Red eller kanskje Lemon Chiffon som var den perfekte fargen du brukte sist? Det er ikke alltid like lett å huske nøyaktig hvilke nyanser man har brukt tidligere, spesielt når det kommer til detaljer som fargekoden til gangen på hytta, den gamle døren som trenger et nytt strøk maling, eller grunnmuren som begynner å bli litt sliten.

 

Vi har vel alle vært borte i at vi glemte å notere ned fargekoden eller ta vare på det gamle malingsspannet med riktig fargekode. De aller mest strukturerte av oss har kanskje ført det inn i en notatbok eller et excel ark, som vi nå har glemt hvor ligger eller som ble slettet når du byttet pc?

 

Hva om de som selger maling hadde holdt kontroll på dette og kunne hjelpe deg å finne frem hvilken farge det var du kjøpte for noen år siden? For å få det til må du nok melde deg inn i en kundeklubb eller opprette en kundeprofil hos den som selger maling. Men kanskje det er akkurat den nytteverdien du er mest ute etter i en slik kundeklubb?

 

Basert på vår erfaring fra ulike analyser, opplever vi at folk faktisk er mer opptatt av nytteverdi enn poeng og rabatter i ulike kundeklubber. Men spørsmålet er, hvordan finner du ut av hva folk virkelig ønsker seg på en effektiv måte?

  

Vi anbefaler ofte å snakke med kundene dine direkte, for å grave og spørre om hva de er opptatt av. Faguttrykket på dette er dybdeintervjuer, som er en anerkjent måte å få folk til å være ærlige og tenke litt utenfor boksen. Det er en fin måte å få frem behov og ønsker som folk har og som ikke alltid er like åpenbare.

 

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med undertegnede for å utforske hvordan vi kan bistå din bedrift.

Anders@advicia.no
 +47 95 98 25 69

Vollsveien 21
1366 Lysaker